Blåvandshuk lokalhistoriske Forening 2024

Kære medlemmer

Bestyrelsen har konstitueret sig på følgende måde:

Kirsten Boldt Jensen, formand
Sigrid Frandsen, næstformand
Elin Gjødsbøl, kasserer
Steen Jull, sekretær
Ole Sloth, bestyrelsesmedlem

Kontakt: blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com; tlf. 4023 0969 (formanden)

Kontingent

Tak til de mange af jer, der allerede har indbetalt kontingent for 2024.

Kontingentet er uændret 70 kr. for enkeltpersoner og 120 kr. for par. Indbetaling kan ske ved bankoverførsel til Andelskassen reg. 5954 konto 1135733. Indbetaling kan også ske kontant (aftalte penge) på Blåvandshuk lokalhistoriske Arkiv, Kirkegade 3, Oksbøl i åbningstiden på torsdage fra kl. 9-11. Kontingent bedes fornyet inden den 15. maj 2024.

Årshæfte

Hæftet, der er gratis for medlemmer, er under udarbejdelse. Det indeholder en gengivelse af plantør Poul Hansens breve fra 1869 og 1879 til kammerherre Thyge de Thygeson.

Med Poul Hansens egne ord handler det blandt andet om: ”I Anledning af Deres Høivelbaarenhed Skrivelse angaaende hvorledes jeg blev Plantør, og om en Fremstilling af Klitplantningen lige fra den første Begyndelse indtil nu; skal jeg ikke undlade at meddele som følger.”

Aktiviteter

22. maj 2024, kl. 18.00 mødes vi ved cafeen i Jegum Ferieland, hvor Marie Slipsager Hansen vil tage os med på en gåtur i området. Marie er født og opvokset på en af de gårde, der tilbage i tiden solgte jord fra til etableringen af ferielandet. Turen afholdes sammen med Diabetesforeningen.

Tilmelding til formanden på tlf. 4023 0969 mellem kl. 12 og 14 eller på  blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com senest den 15. maj. Turen er gratis. Medbring selv kaffe og evt. kage.

10. september 2024, kl. 19.00 mødes vi i Medborgerhuset, Vestergade 27, Oksbøl til billedaften med fokus på Jegum og Vrøgum gennem tiden.

Tilmelding til formanden på tlf. 4023 0969 mellem kl. 12 og 14 eller på  blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com senest den 3. september. Arrangementet er gratis for medlemmer og koster 40 kr. for ikke-medlemmer. Vi giver kaffe/te og kage.

2. oktober 2024, kl. 19.00 mødes vi i Medborgerhuset, Vestergade 27, Oksbøl, hvor Steen Jull vil fortælle om og vise billeder fra Samuelsgården før og nu.

Tilmelding til formanden på tlf. 4023 0969 mellem kl. 12 og 14 eller på  blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com senest den 25. september. Arrangementet er gratis for medlemmer og koster 40 kr. for ikke-medlemmer. Vi giver kaffe/te og kage.

2. november 2024 kl. 14.00 - 17.00 holder Blåvandshuk lokalhistoriske Arkiv, Kirkegade 3, Oksbøl, åbent hus med spændende billeder, udklip og arkivalier.

Alle er velkomne. Der vil være kaffe på kanden.

5. februar 2025 kl. 19.00: Generalforsamling.

Blåvandshuk Lokalhistoriske Arkiv

Arkivet får indleveret en mængde arkivalier og modtager mange forespørgsler. Har du lyst og interesse i det lokalhistoriske og måske et par timer til rådighed af og til, kan vi bestemt bruge din hjælp. Kom gerne ind en dag i vores åbningstid: torsdag fra kl. 9-11. Vi glæder os til at vise dig arkivet og fortælle om vores arbejde.

Venlig hilsen bestyrelsen

Blåvandshuk lokalhistoriske Forening