Blåvandshuk lokalhistoriske Forening 2023

Kontingent

• Tak til de mange af jer, der allerede har indbetalt kontingent for 2023.
  • Kontingentet er 70 kr. for enkeltpersoner og 120 kr. for par. Indbetaling kan ske ved bankoverførsel til Andelskassen reg. 5954 konto 1135733. Indbetaling kan også ske på Blåvandshuk Lokalhistoriske Arkiv, Kirkegade 3, Oksbøl torsdag fra kl. 9 - 11. Kontingent bedes fornyet inden den 15. maj 2023.

Årshæfte

• Hæftet, der er gratis for medlemmer, er under udarbejdelse. Det indeholder en gengivelse af tekst og fotografier fra familien Nielsens dagbog over en ferie i sommerhus i Vejers i 1941. Familien kom fra Gørding (Tømmerhandel).

Aktiviteter

• 1. juni 2023, kl. 19.00 mødes vi på Blåvand Fuglestation, Fyrvej 81, Blåvand, hvor stationsleder Bent Jakobsen vil fortælle om stationen, der i år fylder 60 år. Måske vi får mulighed for at opleve Bent ringmærke nogle fugle.

Tilmelding til formanden på tlf. 4023 0969 mellem kl. 12 og 14 eller på
          blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com senest den 25. maj.
          Turen er gratis for medlemmer og koster 40 kr. for ikke-medlemmer. Medbring kaffe og kop, så kommer vi med kage.

• 15. august 2023, kl. 18.00 mødes vi ved Medborgerhuset, Vestergade 27, Oksbøl: Tur til Skødstrup/Gedbjerg på cykel eller i bil. Undervejs vil vi gøre stop, hvor Ole Sloth Hansen vil fortælle om området.

Tilmelding til formanden på tlf. 4023 0969 mellem kl. 12 og 14 eller på  blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com senest
          den 10. august. Arrangementet er gratis for medlemmer og koster 40
          kr. for ikke-medlemmer. Medbring kaffe og kop, så kommer vi med kage.

• 7. september 2023, kl. 19.00 mødes vi i Aal Kirke, Kirkgade 40a, Oksbøl, hvor sognepræst Mette Frydendahl Tarbensen vil vise rundt i kirken, herunder fortælle om kalkmalerierne. Derefter tager vi til Danhostel Blåvandshuk, Strandvejen 1, Oksbøl, hvor formand Kirsten Boldt Jensen vil fortælle om stedets fortid som friskole. Skolen startede i 1915. Foredraget vil tage udgangspunkt i dagbogsoptegnelser fra friskolens første leder Kristian Kolding.

Tilmelding til formanden på tlf. 4023 0969 mellem kl. 12 og 14 eller på
          blaavandshuklokalhistoriskfor@gmail.com senest den 2. september. Arrangementet er

gratis for medlemmer og koster 100 kr. for ikke-medlemmer.

• 28. oktober 2023 kl. 14.00 - 16.00 holder Blåvandshuk Lokalhistoriske Arkiv, Kirkegade 3, Oksbøl, åbent hus med spændende billeder, udklip og arkivalier. Alle er velkomne. Der vil være kaffe på kanden.

• 7. februar 2024 kl. 19.00: Generalforsamling.

Blåvandshuk Lokalhistoriske Arkiv

Arkivet får indleveret en mængde arkivalier og modtager mange forespørgsler. Har du lyst og interesse i det lokalhistoriske og måske et par timer til rådighed af og til, kan vi bestemt bruge din hjælp. Kom gerne ind en dag i vores åbningstid: torsdag fra kl. 9-11. Vi glæder os til at vise dig arkivet og fortælle om vores arbejde.

Venlig hilsen bestyrelsen

Blåvandshuk lokalhistoriske Forening